Przejdź do treści
Logowanie / Zarejestruj się
Złóż wniosek teraz
Zdaj-informatyka.pl
  • Kursy zawodowe
    • Kurs zawodowy z kwalifikacji INF.02
    • Kurs zawodowy z kwalifikacji INF.03
  • Konto użytkownika
  • Regulamin serwisu
  • Polityka prywatności
Zdaj-informatyka.pl
  • Kursy zawodowe
    • Kurs zawodowy z kwalifikacji INF.02
    • Kurs zawodowy z kwalifikacji INF.03
  • Konto użytkownika
  • Regulamin serwisu
  • Polityka prywatności

Kurs zawodowy z kwalifikacji INF.03

Program kursu

  • 7 Rodziałów
  • 70 Lekcji
  • 100 Dni
Pokaż rozdziałyZwiń rozdziały
  • HTML
    Język opisowy, w którym przy pomocy znaczników (tagów) określamy co zawiera strona - tekst, hiperłącza, obrazki, pola edycyjne, przyciski, tabele, listy numerowane, pojemniki na zawartość, nagłówki itd. Oprócz zawartości strony, w HTML określamy także istotne parametry witryny – tytuł i opis w rezultatach wyszukiwania Google, język i zestaw znaków właściwy dla danego kraju. Podpinamy także skrypty i arkusze stylów.
    10
    • 1.1
      Fundamentalne znaczniki w dokumencie HTML
    • 1.2
      Poprawne wypisywanie tekstów
    • 1.3
      Obrazy w HTML
    • 1.4
      Co trzeba wiedzieć o hiperłączach?
    • 1.5
      Nagłówki h1 do h6
    • 1.6
      Tworzenie tabel
    • 1.7
      Listy punktowane i numerowane oraz lista definicji
    • 1.8
      Struktura witryny – dostępne rodzaje bloków, semantyka
    • 1.9
      Układanie bloków – float:left, display:inline-block, display:flex
    • 1.10
      Formularz oraz kontrolki formularza
  • CSS
    Kaskadowe arkusze stylów (ang. Cascading Style Sheets). Style na stronie internetowej służą do opisania wyglądu elementów witryny, zdefiniowanych uprzednio w HTML (np. jakie mają kolory, rozmiary, marginesy, a nawet jak są względem siebie rozmieszczone). Kaskada to rodzaj wodospadu mającego budowę schodkową - jest to wyraźna aluzja do hierarchicznego mechanizmu dziedziczenia właściwości w CSS, który trzeba dobrze zrozumieć. Które mechaniki i właściwości CSS warto znać, aby poradzić sobie na egzaminie zawodowym?
    14
    • 2.1
      Selektory, atrybuty, wartości oraz identyfikatory kontra klasy
    • 2.2
      Jak podpiąć CSS do HTML? Na czym polega kaskadowość stylów
    • 2.3
      Zapisy kolorów w CSS
    • 2.4
      Formatowanie tekstów i czcionek
    • 2.5
      Wyśrodkowanie elementu
    • 2.6
      Margin i padding, modeł pudełkowy
    • 2.7
      Stylizowanie linków
    • 2.8
      Obramowanie (border)
    • 2.9
      Określanie wyglądu tabel
    • 2.10
      Stylizowanie list punktowanych i numerowanych
    • 2.11
      Stylizowanie kontrolek formularzy
    • 2.12
      Pozycja elementu: static, absolute, relative, fixed
    • 2.13
      Jednostki możliwe do użycia w CSS
    • 2.14
      Cheat sheet – lista właściwości CSS
  • JavaScript
    Pełnoprawny, skryptowy język programowania, w którym możemy zastosować pełny repertuar klasycznych konstrukcji językowych (instrukcje warunkowe, pętle, zmienne, tablice, instrukcje wyboru, własne funkcje, klasy itd.). W kontekście egzaminu zawodowego JS używamy najczęściej do obługi zdarzeń, przetwarzania liczb bądź napisów albo do zmiany stylów elementów witryny.
    14
    • 3.1
      Jak podpiąć skrypt JS do pliku HTML?
    • 3.2
      Tworzenie własnych funkcji, zdarzenia
    • 3.3
      Rodzaje uchwytów elementów DOM
    • 3.4
      Wypisywanie: innerHTML, innerText, outerHTML, outerText
    • 3.5
      Atrybut onclick vs. addEventListener
    • 3.6
      Instrukcje warunkowe w JS
    • 3.7
      Pętle w JS
    • 3.8
      Tablice (kolekcje) w JS
    • 3.9
      Skrypty dokonujące obliczeń, parsowanie liczb
    • 3.10
      Skrypty przetwarzające napisy
    • 3.11
      Zmiana stylów elementów strony w skryptach
    • 3.12
      Obiekty i funkcje wbudowane JS, które warto znać
    • 3.13
      Obsługa ciasteczek w JS
    • 3.14
      Skuteczne wyszukiwanie błędów, devtools
  • SQL
    Bazy danych stanowią ważny element wielu witryn internetowych, przechowując niezbędne do jej działania dane (np. konta użytkowników, w tym loginy i hasła albo listy produktów i zamówień w sklepie internetowym). MySQL to tzw. system zarządzania bazą danych DBMS (ang. Database Management System). Natomiast SQL (ang. Structured Query Language) to język, który służy do pisania zapytań do tej bazy (zapytania najczęściej umieszczamy wewnątrz skryptów PHP).
    10
    • 4.1
      Pliki SQL z bazami danych do pracy w tym kursie
    • 4.2
      Najważniejsze pojęcia bazodanowe
    • 4.3
      Zapytania wyszukujące SELECT
    • 4.4
      Wstawianie rekordów – INSERT
    • 4.5
      Aktualizowanie danych – UPDATE
    • 4.6
      Usuwanie informacji – DELETE, DROP, TRUNCATE
    • 4.7
      Struktura bazy danych – CREATE, ALTER
    • 4.8
      Uprawnienia – GRANT, REVOKE
    • 4.9
      Złączenia w bazie danych – JOIN
    • 4.10
      Grupowanie danych – GROUP BY
  • PHP
    Języki back-endowe, takie jak PHP, zajmują się mechaniką działania serwisów internetowych. PHP obsłuży na serwerze np. zachowanie algorytmu logowania, koszyk w sklepie internetowym, rejestrację użytkownika w grze przeglądarkowej. W kontekście egzaminu zawodowego najczęściej użyjemy go do współpracy z bazą danych i do przetwarzania formularzy.
    15
    • 5.1
      Podstawowy skrypt – zmienne, operatory, wypisywanie
    • 5.2
      Instrukcje warunkowe w PHP
    • 5.3
      Pętle w PHP
    • 5.4
      Tablice w PHP
    • 5.5
      Obsługa formularzy – metody POST i GET
    • 5.6
      Nawiązanie i zamykanie połączenia PHP z bazą danych
    • 5.7
      Obsługa MySQL w PHP – biblioteka mysqli i PDO
    • 5.8
      Fetchowanie danych z użyciem mysqli
    • 5.9
      Formatowanie kodu HTML wypisanego przez PHP
    • 5.10
      Funkcje wbudowane oraz zapis do pliku w PHP
    • 5.11
      Odczytywanie wartości z kontrolek formularzy
    • 5.12
      Data i czas w PHP
    • 5.13
      Ciasteczka w PHP
    • 5.14
      Mechanizm sesji
    • 5.15
      Fetchowanie danych z bazy w PDO
  • Multimedia
    5
    • 6.1
      Rodzaje grafiki komputerowej
    • 6.2
      Multimedia – audio i video
    • 6.3
      Formaty plików graficznych – JPG, PNG, GIF, WEBP, SVG, AVIF
    • 6.4
      Animacje na potrzeby stron internetowych
    • 6.5
      Najważniejsze działania na obrazach w programie graficznym
  • Na zakończenie
    2
    • 7.1
      Systemy zarządzania treścią (CMS)
    • 7.2
      Skuteczne przygotowania do egzaminu

Wstawianie rekordów – INSERT

Zapytanie INSERT INTO w SQL to jedno z fundamentalnych poleceń, które służy do dodawania nowych danych (rekordów) do tabeli bazy danych. Można to porównać do sytuacji, w której wypełniamy nowy wiersz w arkuszu kalkulacyjnym – dodajemy pełny zestaw informacji opisujących jakiś obiekt, np. nowego ucznia, produkt, klienta, film czy zamówienie. Albo kiedy zakładamy konto w dowolnym serwisie internetowym – za akt “stworzenia” nowego użytkownika w bazie odpowiadać będzie skrypt wykonujący zapytanie INSERT.

Podstawowa, “książkowa” składnia kwerendy INSERT prezentuje się następująco:

INSERT INTO nazwa_tabeli (kolumna1, kolumna2, kolumna3) 
VALUES (wartość1, wartość2, wartość3);
  • INSERT INTO – wiadomo: oznacza, że chcemy dodać (włożyć) nowe dane do konkretnej tabeli
  • VALUES (...) – wartości, które dodajemy, oczywiście jeśli kolumna przechowuje tekst, to łańcuchy wpisujemy w apostrofach lub z użyciem cudzysłowu – np. 'Polska' lub "Polska"

Pora na konkretny przykład. Załóżmy, że chcemy dodać nowy film do bazy danych vod, do tabeli filmy. Oczywiście wszystkie bazy danych do pracy w kursie znajdziesz tutaj: Pliki SQL z bazami danych do pracy w tym kursie.

Przypomnijmy jak wygląda tabela filmy:

ID_filmu Tytul Kraj_produkcji Gatunek Cena_w_zl
AA1993 Lista Schindlera Polska wojenny 6
BB2008 Mroczny Rycerz USA akcja 10

Dodajmy nowy rekord, zgodnie ze wcześniej opisaną składnią:

INSERT INTO filmy (ID_filmu, Tytul, Kraj_produkcji, Gatunek, Cena_w_zl) 
VALUES ('CC2010', 'Incepcja', 'USA', 'sci-fi', 12);
  • ID_filmu jest kluczem głównym (podstawowym) w tabeli, lecz ponieważ jest to kombinacja dwóch liter porządkowych oraz czterech cyfr oznaczających rok produkcji, to podajemy całą wartość sami. W przypadku klucza będącego liczbą całkowitą oraz przy włączonym dla klucza AUTO_INCREMENT moglibyśmy jako wartość posłać NULL, a system sam wybrałby pierwszą wolną liczbę.
  • Apostrofy stosujemy dla tekstów, a liczbę 12 (oznaczającą cenę wypożyczenia) wpisaliśmy bez apostrofów.

Podstawowe błędy przy wykonaniu INSERT

Przedstawmy naturę kilku najczęściej występujących błędów podczas wykonania kwerendy:

  • Duplicate entry – rekord o takiej wartości identyfikatora (klucz podstawowy) najpewniej już istnieje! Klucz główny musi być unikalny, stąd brak zgody na wstawienie nowych wartości łamiących tę zasadę.
  • Data too long – przekazana w zapytaniu wartość jest “za długa” – nie mieści się w typie danych danej kolumny. Na przykład tekst nie zmieścił się w VARCHAR(n), ponieważ liczba znaków przekroczyła n.
  • Column count doesn’t match – podano za mało albo zbyt wiele wartości – sprawdźmy czy liczba kolumn i wartości jest taka sama.

Klucz podstawowy posiadający AUTO_INCREMENT

Rozważmy dodanie nowego rekordu do tabeli przedszkola, w bazie danych rekrutacja. Tabela prezentuje się następująco:

Id_przedszkola Nazwa_przedszkola Liczba_miejsc
2 Przedszkole nr 2 75
3 Przedszkole nr 4 Gwarny Dworek 60

Jeśli tabela posiada kolumnę ustawioną jako klucz podstawowy oraz dodatkowo ma włączony dla tego klucza AUTO_INCREMENT – a taka sytuacja ma miejsce dla kolumny Id_przedszkola w tabeli przedszkola, to możemy tej kolumnie przypisać w zapytaniu INSERT wartość NULL:

INSERT INTO przedszkola (Id_przedszkola, Nazwa_przedszkola, Liczba_miejsc) 
VALUES (NULL, 'Nowe przedszkole', 50)

System sam wybiera wtedy wartość Id_przedszkola. Jaką konkretnie? Możemy to sprawdzić w phpMyAdmin na zakładce Operacje tabeli przedszkola:

Alternatywnie, w sytuacji gdy obowiązuje dla klucza AUTO_INCREMENT możemy też w ogóle pominąć istnienie takiej auto-inkrementowanej kolumny w zapytaniu:

INSERT INTO przedszkola (Nazwa_przedszkola, Liczba_miejsc) 
VALUES ('Kolejne nowe przedszkole', 99)

Nowa i unikalna wartość dla auto-inkrementowanego klucza podstawowego Id_przedszkola także zostanie poprawnie przypisana, mimo że niejako “zapomnieliśmy” o istnieniu tej kolumny w kwerendzie. Ot, cała siła i wygoda używania AUTO_INCREMENT.

Brak listy kolumn przed klauzulą VALUES

Co ciekawe, możemy w zapytaniach INSERT pominąć listę kolumn, czyli zamiast tworzenia klasycznego zapytania do tabeli filmy w bazie vod:

INSERT INTO filmy (ID_filmu, Tytul, Kraj_produkcji, Gatunek, Cena_w_zl) 
VALUES ('CC2010', 'Incepcja', 'USA', 'sci-fi', 12);

Możemy także stworzyć alternatywną wersję krótszą (również w pełni działającą):

INSERT INTO filmy VALUES ('CC2010', 'Incepcja', 'USA', 'sci-fi', 12);

Kiedy możemy zatem pominąć listę kolumn (atrybutów)? Możemy tak postąpić tylko wtedy, gdy podajemy dokładnie tyle wartości, ile kolumn istnieje w tabeli – ani więcej, ani mniej. A ponadto, kolejność wartości musi być identyczna jak oryginalna kolejność kolumn w tabeli. W przeciwnym razie wystąpi błąd – baza danych nie będzie wiedziała, która wartość ma trafić do której kolumny!

Reasumując w przypadku powyższej kwerendy: kolumn w tabeli jest pięć, stąd rezygnując z listy musimy podać także pięć wartości – i to w dokładnie takiej kolejności, w jakiej kolumny zostały zdefiniowane w tabeli w bazie danych!

Na egzaminie INF.03 – a także w profesjonalnych projektach – zdecydowanie zaleca się zawsze podawać listę kolumn. Z kilku praktycznych powodów:

  • Poprawia to czytelność zapytania – od razu widzimy, które wartości trafiają do których kolumn.
  • Chroni nas to przed błędami, jeśli struktura tabeli zmieni się w przyszłości (np. ktoś doda nową kolumnę – zapytanie bez listy przestanie działać lub zachowa się nieprzewidywalnie) – tworząc więc kwerendę bez listy kolumn niejako sami zastawiamy na siebie pułapkę!
  • Podanie listy kolumn zapobiega przypadkowemu nadpisaniu danych lub błędnemu przypisaniu wartości (np. tytuł filmu podany błędnie jako jego gatunek).
  • Podanie listy kolumn pozwala nam też zdefiniować własną ich kolejność – może być zupełnie inna niż oryginalnie w tabeli, bo komputer poradzi sobie z poprawnym przypisaniem wartości kierując się kolejnością podaną w kwerendzie, zamiast tą istniejącą w tabeli.
  • W niektórych przypadkach chcemy dodać wartości tylko do wybranych kolumn – wtedy pominięcie listy nie wchodzi w grę!

Na co w szczególności należy uważać?

  • Nie pomijajmy listy kolumn, jeśli tabela ma kolumny “opcjonalne” – np. z domyślnymi wartościami lub z powodu istnienia AUTO_INCREMENT dopuszczające NULL.
  • Jeśli korzystamy z AUTO_INCREMENT dla klucza podstawowego to najlepiej pominąć tę kolumnę – wpisywanie konkretnej wartości ręcznie (innej niż NULL) może w oczywisty sposób prowadzić do konfliktów (“duplicate entry”).
  • Stosujmy pełne zapytania z nazwami kolumn na egzaminie – to pewniejsze i bezpieczniejsze – lepiej zawsze więc listy kolumn użyć!

Dodawanie wielu rekordów jednocześnie

Pora na dość logiczny wniosek – szczególnie gdy zajrzymy do plików SQL zawierających eksport (zrzut, ang. dump) tabel – jednym zapytaniem INSERT możemy wstawiać wiele rekordów do tabeli. Listę kolumn podajemy oczywiście tylko raz, natomiast każdy wstawiany rekord zamykamy w nawiasach okrągłych i rozdzielamy je przecinkami:

INSERT INTO filmy (ID_filmu, Tytul, Kraj_produkcji, Gatunek, Cena_w_zl) 
VALUES 
('DD1994', 'Forrest Gump', 'USA', 'dramat', 8),
('EE2019', 'Joker', 'USA', 'thriller', 12),
('FF2021', 'Diuna', 'USA', 'sci-fi', 15);

Jest to rzecz jasna szybsze aniżeli wykonywanie trzech osobnych zapytań INSERT, ponieważ baza przetwarza wszystko naraz. Szczególnie w przypadku przywracania tysięcy rekordów z wyeksportowanego wcześniej pliku SQL – powtarzanie tak wiele razy listy kolumn byłoby bezcelowe i niepotrzebnie zwiększałoby wagę bazodanowego zrzutu.

Alternatywna składnia: INSERT z klauzulą SET

Oprócz najczęściej stosowanego sposobu dodawania rekordów do tabeli za pomocą klauzuli VALUES, możemy skorzystać także z alternatywnej składni z użyciem klauzuli SET. Taka forma przypomina trochę składnię instrukcji UPDATE stąd wydaje się bardzo czytelna, szczególnie gdy istnieje dużo kolumn. Zobaczmy, jak wygląda zapis naszego zapytania INSERT kierowanego do tabeli filmy w bazie vod w tej wersji:

INSERT INTO filmy 
SET 
    ID_filmu = 'CC2010',
    Tytul = 'Incepcja',
    Kraj_produkcji = 'USA',
    Gatunek = 'sci-fi',
    Cena_w_zl = 12;

Co się tutaj dzieje? Po słowie kluczowym SET przypisujemy wartości do konkretnych kolumn w “starym stylu”, czyli atrybut = wartość. Co ważne, oczywiście nie musimy trzymać się kolejności występowania kolumn w tabeli – komputer nie będzie mieć przecież w takim zapisie problemu z ustaleniem gdzie mają trafić poszczególne wartości. Ten sposób działa tylko w MariaDB – nie jest standardem SQL, więc nie zadziała np. w PostgreSQL.

Zalety tej metody:

  • Czytelność – łatwo zrozumieć, która wartość trafia do której kolumny – szczególnie przy wielu atrybutach w rekordzie.
  • Elastyczność – możemy dowolnie zmieniać kolejność kolumn bez ryzyka błędu.
  • Wygodne kopiowanie – składnia bardzo podobna do zapytań UPDATE, więc łatwo jest “przerobić” kod jednego zapytania na kwerendę drugiego rodzaju.

Minusy tej metody:

  • To nie jest standard SQL – zadziała tylko w silnikach zgodnych z MySQL (np. MariaDB). W innych systemach, takich jak PostgreSQL czy SQLite, zapytanie nie zostanie wykonane!
  • Mniej znana forma – nie wszyscy programiści ją znają, więc może wprowadzać w błąd przy współpracy zespołowej.
  • Jednorazowość – zapis z klauzulą SET pozwala dodać tylko jeden rekord na raz – jeśli chcemy dodać kilka rekordów jedną kwerendą INSERT, to musimy już użyć klasycznego zapisu z VALUES.

Na egzaminie zdecydowanie warto zastosować klasyczną (oraz uniwersalną, tzn. znaną w standardzie SQL) wersję z VALUES – to właśnie ona będzie obecna w arkuszach oraz kluczach odpowiedzi. Forma z użyciem SET jest dopuszczalna technicznie w XAMPP z MariaDB, ale egzaminatorzy mogą jej nie zaakceptować, jeśli nie pasuje do polecenia lub klucza odpowiedzi – szkoda stracić w ten sposób cenne punkty!

Podsumowanie – co zapamiętać do egzaminu?

W razie gdybyśmy oprócz niniejszej powtórki wiadomości, potrzebowali także tutoriala video wyjaśniającego krok po kroku działanie zapytań INSERT, to warto zajrzeć do następującego video: Zapytania INSERT i UPDATE. A teraz pora już na wyciągnięcie ostatecznych wniosków z tej lekcji:

  • INSERT INTO służy do dodawania nowych danych do tabeli – tak jakbyśmy dopisywali nowy wiersz w arkuszu kalkulacyjnym czy dodawali nowego użytkownika witryny internetowej.
  • Klasyczna składnia kwerendy:
    INSERT INTO nazwa_tabeli (kolumna1, kolumna2) VALUES (wartość1, wartość2);
  • Dla tekstów używamy apostrofów: 'Polska', a liczby możemy podajemy bez nich: 12
  • Najczęstsze błędy przy INSERT:
    • Duplicate entry – powtórzona wartość klucza głównego.
    • Data too long – za “długa” wartość (np. tekst).
    • Column count doesn’t match – niezgodność liczby kolumn i wartości w zapytaniu.
  • Gdy kolumna posiada AUTO_INCREMENT, możemy:
    • Podać NULL jako wartość
    • Pominąć ją w ogóle na liście kolumn w zapytaniu
  • Całą listę nazw kolumn (przed klauzulą VALUES) w zapytaniu INSERT można pominąć tylko jeśli podajemy wartości dla wszystkich atrybutów i zachowujemy ich kolejność taką jak w tabeli. Zaleca się jednak zawsze podawać listę kolumn – jest to czytelniejsze i bezpieczniejsze.
  • Można wstawiać wiele rekordów naraz:
    INSERT INTO filmy (...) VALUES (...), (...), (...);
  • Alternatywna składnia zapytania INSERT z wykorzystaniem SET prezentuje się następująco:
    INSERT INTO nazwa_tabeli SET kolumna1 = wartość1, kolumna2 = wartość2;

    lecz uwaga:

    • Ta postać działa tylko w MariaDB (nie w PostgreSQL czy SQLite).
    • Możemy dodać tylko jeden rekord naraz!
  • Na egzaminie INF.03 najlepiej stosować klasyczny zapis z VALUES – jest zgodny ze standardem i występuje w kluczach odpowiedzi!
Zapytania wyszukujące SELECT
Poprzednie
Aktualizowanie danych – UPDATE
Dalej

Mirosław Zelent i Damian Stelmach – zmieniamy naukę informatyki na bardziej przystępną. Wierzymy w nauczanie, które rozpala pasję, a nie takie, które wynika z przymusu. Naszym celem jest osiągać wielokrotnie zadziwiający stopień przyswajalności materiału. Taki, który pozwoli każdemu, kto tylko zechce popracować, stawać się o mały krok lepszym w tym co robi. Temat po temacie, film po filmie, wykład po wykładzie.

Motto: Nie porównuj siebie do innych – jedyną osobą od której powinieneś być lepszy jesteś ty sam z dnia wczorajszego

  • Logowanie / Zarejestruj się
  • Regulamin serwisu
  • Polityka prywatności
  • Nasz kanał YouTube
  • Egzamin-informatyk.pl
  • Egzamin-programista.pl
  • Pasja-informatyki.pl
  • Blog informatyczny
  • Fanpage na Facebooku
  • Forum dyskusyjne
  • Nasz podcast
  • Profil Patronite
2025 © Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdaj informatyka - kursy online z kwalifikacji INF.02 i INF.03, które pomogą Ci zdać egzaminy w technikum, przygotowane przez Damiana Stelmacha i Mirosława Zelenta - nauczycieli znanych z kanału Pasja informatyki w YouTube.
Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii umożliwiających poprawne działanie strony oraz w celu dostosowania oferty do Twoich potrzeb. Dowiedz się w polityce prywatności jak serwis i nasi partnerzy zbierają oraz wykorzystują dane. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas plików i przejść do serwisu lub dostosować ich użycie wedle własnych preferencji.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Dostosuj
{title} {title} {title}
Zdaj-informatyka.pl
Zalogować sięZapisać się

Zalogować się

Nie masz konta? Zapisać się
Nie pamiętasz hasła?

Zapisać się

Masz już konto? Zalogować się